söndag 6 augusti 2017

"She choose to shine" - She art - Art journal augusti 2017

"She art" - ett speciellt sätt att skapa på. Fin bakgrund, en flicka "She" och tänkvärda ord, som ofta börjar med: "She....." Det är en väldigt kort sammanfattning. Om man söker på Pinterest eller Google så får man mycket idéer.

Min tolkning av färgtema, She-art och utmaningssteg för augusti blev så här:
















Jag blev nöjd med min bakgrund. Men själva flickan, She-art, var något nytt och därför kändes det lite sisådär men till slut blev jag nöjd med min sida.

Hur gjorde jag? Välkomna in till YouTube så visar jag er, för som vanligt lät jag kameran gå:


Vill ni vara med och skapa "She art"?  Ni är välkomna att skapa och ladda upp foto i vår grupp Skaparlustens kreativa vänner. 


Ha en riktigt bra dag!
/ Marie

Material (med reservation för ev slutsålt)

Finnabairs Impasto akryl färg
Vit Gesso, som är lite mer flytande. Jag använder Liquetex
Stencil från Prima Doily #2 som inte går att få tag i men det finns andra trevliga ex:Doily #1 och Doily#3
Jane Davenport färg för ansikten: Light Portrait
Stämplar: text och bubblor
StazOn blå stämpeldyna Midnight Blue
Finnabair Wax: White Gold och Vintage Gold
Guldpennor: DecoColor Liquid Gold och Pentel Gold Metallic
Tim Holtz Text stickers:  Big Talk och Small Talk



Inga kommentarer: