söndag 25 februari 2018

Tutorial - Midnight Masquerade - Graphic 45

Blev ni inspirerade av de fina papperna från Grapich 45 som ingår i kollektionen "Midnight Masquerade"? Jag har tidigare visat er mitt färdiga album, idag är det dags för en beskrivning s.k tutorial på hur ni själv kan göra ett "Midnight Masquerade" album.

















Välkomna in till YouTube så visar jag er hur jag gjort mitt album:


Länk till video där jag visar det färdiga albumet:



Är det något ni undrar över så får ni gärna höra av er.

Ha en skön, härlig dag!

Marie

Material: (med reservation för att något är slutsålt eller inte går att få tag i längre)

Tjock cardstock eller tunn chipboard - något som går att biga.
Cardstock, 2 styck - Reprint/Paper Accents "Blue Calypso"
Mönsterpapper, minst 3 styck från kollektionen Midnight Masquerade:
Venetian Carneval
Deliciously Decadent
Irresistible Intrique
Artemio label punch
EK hörnstans (utgått)
Martha Stewart Corner punch (en äldre punch som kan vara svår att få tag i)
Tim Holtz Tab & Label die (en äldre die som kan vara svår att få tag i)
Tim Holtz Die Frameworks (en äldre kantdie som kan vara svår att få tag i)
Magneter
Bling
Pärlsträng, svart
Blommor och blad (från mina gömmor)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar