söndag 22 april 2018

Beautiful Dreamer #3 - Mixed Media kort av pappersrester

Vid det här laget vet ni säkert att jag försöker använda allt, och då menar jag varenda liten pyttebit av papper från mina projekt. Idag är det dags för mitt sista projekt med rester från BoBunnys fina papper Beautiful Dreamer som jag ursprungligen använde till ett påsalbum.






















Som vanligt när man gör mixed media/ art journal så är det lager på lager och det innebär att understa lagret kanske bara tittar fram lite, men man vet att det är där.

Jag var orolig ett tag hur det skulle bli, men blev nöjd och glad till slut.
Nyfikna på hur jag tog mig från start till mål? Välkomna in till You Tube så visar jag er:


Blev ni inspirerade att själv skapa ett kort? Varför inte ta ett foto och ladda upp det i vår grupp på Facebook - Skaparlustens kreativa vänner, det är alltid roligt att se vad ni hittar på.

Ha en bra dag!

Material ( med reservation för att vissa produkter kanske är slutsålda)

Kortbas A6
Mixed Media papper eller akvarellpapper som botten.
Pappersrester
Akrylfärg i tre kulörer.
Stencil Tim Holtz Layering mini stencil set 4
Stencil Wavy stripes från Dutch Doobadoo
Grit-Paste
Texture Paste
1" silikonpensel
Art alchemy metallique Wax Vintage Gold
Tim Holtz Garden Greens thinlits
Blomma från mina samlingar
Bling från blomsterbutiken Royal blommor i Staffanstorp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar