söndag 29 juli 2018

A colorful firework of joy - Art Journal kit nr 1

Ni har väl inte missat att Skaparlusten har börjat med kit, eller rättare sagt tre olika kit:
Album kit nr 1,
Art journal kit nr 1

Mixed Media kit nr 1 


Jag har testat Art journal kitet och gjort en tag/kort á la Tim Holtz. Inte riktigt de färgerna jag brukar arbeta med men - alltid trevligt med utmaningar, eller hur?



En ny bekantskap för mig var Jane Davenports självklistrande typ silkespappersstickers. I kitet ingår även en trevlig stencil från Tim Holtz och en annan med trevliga bubblor.


Jag gjorde min tag och bakgrund som ett kort. Vill ni se hur jag gjorde och kanske få lite tips vad man kan göra med kitet? Vilken tur att jag spelade hela processen - välkomna in till YouTube:


Ha en fortsatt trevlig och kreativ dag!

/ Marie

Material:

Art journal kit nr 1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar