måndag 20 augusti 2018

Believe in yourself!

Att tro på sig själv - Believe in yourself, är inte alltid så lätt. Om man vill testa sig själv med nya utmaningar, att tänka utanför ramarna osv - då är det extra svårt att tro på sig själv.






















Jag tycker om att använda akvarellfärger och de säger att träning ger färdighet så jag kämpar på. Att använda akvarellfärger på ett abstrakt sätt är roligt. I korten ovan har jag försökt hålla mig till vårt Mood Board/färgtema för augusti månad som ni hittar i vår grupp på Facebook Skaparlustens kreativa vänner.

Hur gjorde jag mitt kort?
  • Jag tog ännu en gång fram 13arts watercolor och valde färgerna Indigo, Magenta och Turquoise.
  • Mitt kort började som ett ATC, jag sprayade lite vatten på akvarellpappret och duttade dit mina färger.
  • Jag tog sedan en boll av plastfolie och tryckte ner i den våta färgen, lite av den fastnade på plastfolien så jag använde den som stämpel också, lite här och var. 
  • Jag gjorde likadant på min större bakgrund.
  • Jag äger en Tim Holtz Stamp Platform,  men använder den nästan aldrig. Plockade fram den och stämplade på båda mina papper samtidigt.
  • Blått cardstock under både mina bakgrunder. Den lilla fick även ett vitt cardstock.
  • Klippte ut en fjäril från 13arts Transparent Foil
  • Vit Uni-ball Signo Broad penna 
Välkomna att skapa och ladda upp i Skaparlusten kreativa vänner, för att inspireras och inspirera varandra.

/ Marie

Inga kommentarer: