fredag 10 augusti 2018

Fjärilar - omtyckta små varelser

Nu börjar vi närma oss den 15:e augusti och slutet på vår pågående ATC-utmaning i temat "Fjärilar".
Är man scrappare så har man säkert både en och två ... och kanske fler stämplar med fjärilar. En stencil? Mönsterpapper med fjärilar?






















 Hur gjorde jag mitt ATC? 
  • Jag använde 13arts watercolor till min bakgrund,  min plan var att kombinera ATC-utmaningen med vårt Mood Board/färgtema för augusti. Jag valde därför färgerna: Indigo, Magenta och Turquoise och skapade min bakgrund.
  • Efter det tog jag fram Tim Holtz Layering mini stencil set nr 24 , la den på mitt ATC och tog bort lite färg genom att stryka över stencilen med en våtservett. 
  • En stämpel med fjärilar och samma bakgrund som stencilen hade.
  • I 13arts watercolor finns även vitt, som jag använde runt mina fjärilar för att få dem att synas bättre. 
  • En vit Uni-ball Signo Broad penna för lite mer highlights och "duttar".
Vill ni vara med i vår ATC-utmaning men undrar hur man ska gå till väga - då får ni alla svar om ni klickar på länken till vårt blogginlägg ATC utmaning fjärilar 15 juli - 15 augusti.

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar