söndag 14 oktober 2018

Höstens färger - Art journal oktober 2017

En vackrare årstid än hösten finns nog inte - i alla fall då solen skiner och hela naturen exploderar av färg. 




Hur kom inspirationen till oktober månads artjournal sida? Förra helgen hade Skaparlusten förmånen att få köra från Sjöbo i Skåne upp till Strängnäs och fick uppleva hur hösten sakta vandrar genom vårt land. Nästan grönt i Skåne och explosion av rött, gult, orange och grönt ju längre upp vi kom.

Stämmer bra överens med vårt Mood Board för oktober månad.

















Skissen och stegen är denna gång skapade av Tabita. Skissen ser ut så här:


Hur gjorde jag min sida? Vilka steg ingår i oktober månads art journal? Allt avslöjas i min video "The colors of Autumn"


En härlig skiss och steg - jag kommer att göra fler sidor i oktober i alla möjliga färgkombinationer.

Skapa och ladda upp era sidor i Skaparlustens kreativa vänner på Facebook för att inspireras och inspirera.

Ha en underbar oktober!

/ Marie

Material:
Någon form av artjournal eller mixed media papper
Akrylfärger i valfria färger, gärna enligt vår MoodBoard
Vit Gesso, denna gången från 13@rts (återkommer med länk) men går bra med vilken vit Gesso som
Stencil, två olika. Jag valde med bubblor och "diamanter"
Vit Molotow penna, är flytande akrylfärg i penna (återkommer med länk)
Pennor att skriva, doodla och göra annat med
Tim Holtz word stickers som ni hittar under Ranger/Tim Holtz Dekorationer  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar