söndag 4 november 2018

Kortskiss November 2018

Kort gör man under hela året men kanske speciellt under november och december - undrar varför?
Ibland kan man fastna i layouten för sina kort - alla ser likadana ut. Då är det bra att utmana sig själv med en skiss.


Så här blev min första tolkning av skissen. Jag använde papper från Authentique - Suave, rester från ett album jag gjorde för något år sedan. Sätter en länk till den videon också om någon är intresserad.


Det går bra att vända och vrida på skissen hur man vill, valfria dekorationer osv. Ingen tävling bara en liten puff för att förnya sig.

Album "Suave" i papper från Authentique med foto i, från 2014 års Konstrundan på Österlen i Skåne.




Välkomna att skapa och ladda upp i vår grupp Skaparlustens kreativa vänner på Facebook. Där finns också ett album där vi samlar alla våra kortskisser.

Önskar er alla en kreativ månad!

/Marie

Material jag använt till mitt första kort:
Kortbas storlek A6 från Anita's
Mönsterpapper från Authentique - Suave, rester från ett album jag gjorde för något år sedan.
Diverse blommor från mina gömmor och spetsblomma från Prima
Band


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar