söndag 25 november 2018

Mini album - Vintage Romance - Maja Design

Om man får en förfrågan om att göra ett album i rosa, vitt och blått, vilka papper tänker man på då? Mina tankar gick direkt till Maja Designs fina papper, kvittar egentligen vilken kollektion. Jag valde att använda mig av papper från två kollektioner Vintage Romance och Celebration.


Alla papperna i kollektionerna är vackra, men jag valde de som var mest i rosa med inslag av lite annat.
Albumet är 6 1/4 x 6 1/4 i storlek = 16 c, x 16 cm. Det är alltså fyrkantigt och det betyder att man kan använda både stående och liggande foto, man behöver bara beskära dem en aning, vilket ofta ändå ger ett bättre motiv.

Nyfikna på insidan? Välkomna in till YouTube så bläddrar jag i albumet åt er.



Önskar er alla massor av kreativitet!
/ Marie

Material:
Chipboard till stommen
Mönsterpapper från Maja Design - Vintage Romance: Engagement och från Celebration: Flower Giveaway och Good Times
Dekorationer såsom band, blommor och annat från mina gömmor.
Tab-punch till tagsen
Grå cardstock: Hurricane från Reprint
Vit cardstock till fotomattor
Molotow white acrylic penna - för att distressa kanterna i vitt.



Inga kommentarer: