söndag 18 november 2018

"Poinsettia" - kortmakeri

Ett grått och vitt kort - gärna med blomma på, det var vad jag fick en förfrågan på. Jag tycker om att arbete med bara några färger eller toner av färg s.k monokromatiskt.

Så här blev mitt kort:



Jag valde att jobba efter november månads kortskiss som ni hittar under fliken FOTO-ALBUM, i vår grupp Skaparlustens kreativa vänner på Facebook.

Som bakgrund använde jag ett äldre papper från Reprint, passade utmärkt här. Den vackra blomman i mitten har jag gjort med hjälp av en die från Dawn Bibby Creations - "Poinsettia"

Denna gången filmade jag medan jag gjorde mitt kort, välkomna in till YouTube:



Material jag använt mig av (länkar i slutet av inlägget)



Önskar er alla en härlig dag!

/Marie

Material:
Kortbas från Anita's
Mönsterpapper från Reprint Basic Collection i grått.
Poinsettia die från Dawn Bibby Creations
Garden Greens, thinlit die från Tim Holz
CheeseCloth finns i liten förpackning och även i en större förpackning
Druzy stones från Peppermint Collection, Prima
Liquid Pearls, White Opal från Ranger
Skaparlustens bokbindarlim

Inga kommentarer: