söndag 9 december 2018

M som i .... - Art journal - December 2018

Art journal ska vara roligt och befriande och det hade jag verkligen när jag tog mig an Tabitas idé för december månad. Älskar verkligen blå nyanser tillsammans med brunt/guld.



















Tabita ville att det skulle vara en massa "rinn" på sidan - och jag kan avslöja att det blev det. Det är rogivande att se när spray flyter omkring ovanpå en stencil och bildar fint mönster.

Hur gjorde jag? Vad använde jag? Välkomna in till filmens värld för idag är det filmtajm


För er som missade inlägget med månadens Mood Board så kommer här en repris.


























Våra skisser och färgtema hittar ni i ett album i vår grupp på Facebook - Skaparlustens kreativa vänner. Där kan ni också ladda upp foto och inspirera oss andra.

Önskar er alla en trevlig månad!

/ Marie

Material jag använt: 

Art journal, Mixed media journal eller liknande
Clear Gesso - har man inte clear går det bra med vit.
Stämplar: Tach Trauma från Andy Skinner och AALL & Create Border Stamp #31
StazOn vattenfast stämpeldyna i svart
Modeling paste från 13@rts, men går precis lika bra med t ex Modeling Paste från Finnabair
Stenciler från Finnabair: Tapestry och Manuscript
Massor med olika spray från Lindys, 13@rts m.m
Vintage Gold Wax från Finnabair
Emboss It dabber från Ranger
Embossing pulver Gold från Reprint
Embossing pulver Metallic Copper från WOW
Molotow penna i Signal White och Signal Black

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar