fredag 21 december 2018

Winter Wonderland - Mission Inspiration December 2018

Årets sista "mission" eller utmaning i art journal gruppen på Facebook - Mission Inspiration.
Förslag på färger att använda var: Ice blue, Silver Sparkle and Snow White. Mina tankar gick naturligtvis till ett vintertema.


När jag följt alla steg så blev mitt resultat så här:



Jag gjorde en nygammal teknik för min bakgrund för att få fram känslan/struktur av rimfrost. Välkomna in till YouTube för naturligtvis lät jag kameran gå med jag skapade min sida:



Så här är stegen för December månads mission:


Önskar er alla ett riktigt skönt och avkopplande slut på december och på 2018!

/Marie

Material: 
Någon form av mixed media/art journal papper
Gesso
Stämplar med snöflingor bla en vacker från Reprint: Snöflinga
Stämpeldynor: StazOn Midnight Blue och VersaColor i silver
Modeling paste
Stencil med snöflingor från Tim Holtz, set nr 18
Bild från Maja Design kollektionen "Joyous"
Utstansade snöflingor från diverse dies
Text från Tim Holtz Seasonal Chitchat word
3D snö
Stickles Frosty Lace från Ranger/Tim Holtz
m.m

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar