söndag 20 januari 2019

Art journal för nybörjare del 3 - "Cherish Yesterday"

Vi fortsätter vår "resa" i art journal och idag ska vi introducera gesso. Vi ska också använda en eller två stenciler tillsammans med akrylfärg. Som bas denna gången använder vi rester av mönsterpapper, som säkert alla av er har i någon form.

Så här blev min sida:





















Eftersom jag gillar stilen vintage/grunge så har jag mycket mönsterpappersrester i bruna toner, vilket återspeglar sig i min sida. Ni kanske gillar "glada" färger, då blir det en gladare sida och man får välja akrylfärg som passar.

Välkomna in till YouTube för en video där jag förklarar och skapar min sida "Cherish Yesterday"


Om ni skapar en sida så är det väldigt roligt om ni tar ett foto, ladda upp det i vår grupp på Facebook Skaparlustens kreativa vänner - det är alltid lika inspirerande att se vad ni hittar på.

Tidigare video i serien Art journal för nybörjare:

Video nr 1:  Dare to spread your wings


Video nr 2: Love you to the moon and back




Önskar er alla en kreativ dag!

/Marie

Material: (med reservation för att något är slutsålt)

Canson Mixed Media papper eller cardstock
Rester av mönsterpapper
Heavy White Gesso från Finnabair
Heavy Black Gesso från Finnabair eller svart akrylfärg
Förpackning med vit gesso, svart gesso och clear gesso från Finnabair
Akrylfärg som passar med dina färger, jag använde Metallic Copper från Finnabair
Stenciler, välj en du som du verkligen tycker om och som känns användbar. Jag använde en med Harlequin mönster, stor från Prima och mindre från TCW
Blending tool/distress verktyg från Tim Holtz eller annat
Solfjäder pensel
Bild, foto, text, dekorationer.
Värmefön av något slag ex Tim Holtz Heat it Craft Tool

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar