söndag 24 februari 2019

Art Journal - The Bunny

I onsdags hade vi Sportlov med Art Journal hos Skaparlusten. Vi hade roligt med en kaninstencil.
Detta är en sida som inte ser trevlig ut för att sedan plötsligt bli hur fin som helst!


Eftersom det var sportlov och en del barn närvarande hade vi anpassat våra steg för att passa alla närvarande. Mycket färg, mycket stämplande och lite finslipande på slutet.

Hur gjorde jag min sida? Välkomna till YouTube så visar jag er hur jag gjorde och hur jag bara fortsatte trots att det såg hopplöst ut


Önskar er alla en fortsatt kreativ månad!

/ Marie

Material:
A4 mixed media eller akvarellpapper
Stencil med kanin, finns i olika varianter
Clear Gesso eller vit  Gesso från Finnabair
Impasto akrylfärg från Finnabair
Penslar, svampar m.m.
White Gesso från Finnabair
Stämplar
StazOn eller annan vattenfast stämpeldyna.
Vit Sharpie
Svart tuschpenna, vattenfast
Diverse andra pennor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar