lördag 16 mars 2019

ATC-parad i temat "Hjärta" 15 februari - 15 mars 2019

Februari månad och temat "Hjärta" - det är en naturlig kombination. Man hittar hjärtan överallt, på bakelser, bland smågodis ... och nu här på bloggen. Idag är det nämligen dags för de som deltagit i vår ATC-utmaning att visa upp sina ATC och berätta lite om dem.

Som vanligt i den turordningen de damp ner i inkorgen på atcskaparlusten@gmail.com, det är dit man skickar foto på sitt eller sina ATC. Mer info i slutet av inlägget.

**********

1. Annika Ohlin Svensson - My heart's desire.

Annika berättar själv hur hon gjort sitt ATC: "Turkost silkespapper i botten. Ovanpå det Dina Wakelys akrylfärg i Peacock som jag målade lite slarvigt. I bakgrunden Tim Holtz textstämpel. Röd akrylfärg en pinchinella. Ett utstansat hjärta målat i rött och med en brad från LaBlanche.  En ostduk under hjärtat. Små Art stones blandat med Peacock akryl och lim. Till sist en text från Tim Holtz Clippings."


**********

2. Annika Heurlin - Love

Annika berättar: "Bakgrunden är akrylfärg och sedan stämplade hjärtan i turkos Distress Oxide. Jag använde sedan en stencil, som egentligen är avsedd för quiltning på lapptäcke, med stencilen och en våtservett torkade jag bort lite av Distress Oxiden. Dies med ett hjärta och med ordet Love. Som dekoration några glaspärlor och lite streck med en vit Poscapenna."


 
Annika Heurlin ATC nr 2 - Heart of Gold

Annikas andra ATC är också gjort med Distress ink och ett väldigt glittrigt mönsterpapper. Även på detta kortet blev det glaspärlor som dekoration.



**********

3. Annika Hedre - Love is in the airÄnnu en Annika som berättar hur hon gjort sitt ATC: "Till bakgrunden har jag använt Distrss Oxid inks. Lite stämplar från Lawn Fawn.  Jag har även använt olika färgpennor. Till slut några hjärtan so jag stansat ut med olika punchar"



**********

4. Charlotta Johansson - Two Hearts

Charlotta berättar: "Jag har använt cardstock och kraftpapper. Lite stänk av vit färg. Sedan har jag sytt, stämplat swirls och till sist stansat ut Quickutz hjärtan".



**********

5. Jenny Olofsson - Heart/hARTs
Jenny har använt lite olika material till sitt ATC, hon berättar själv: "Denna gången har jag använt Punchinella, lite modeling paste till mina hjärtan. Hjärtana gjorde jag av några gamla mallar/stenciler."
 
 


**********

Vi har precis avslöjat vårt nya tema  som ni kan läsa mer i blogginlägget: ATC-utmaning i tema "Mixed Media" - Mars 2019

Välkomna att vara med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar