söndag 3 mars 2019

Your story matters - Stories Untold - Art Daily

Att vara kreativ varje dag om så bara för 5 minuter, det var Finnabairs tanke när hon skapade serien Art Daily. Nytt Mood Board varje månad, nytt tema och däremellan veckoutmaning.
Jag har velat göra detta sedan i höstas men inte hunnit med, förrän nu. Men någon ordning måste det vara,  man kan ju faktiskt inte bara börja med mars månad, man måste ju faktiskt börja med januari!


Stories Untold - Kvinnan på min sida får vara symbol för de miljoner svenska män, kvinnor och barn som emigrerade till Amerika för att kunna få ett bättre liv för sina familjer. De skickade brev och foto  till Sverige, där de berättade om sina liv och berättade sina historier. Åren gick, nya generationer tog vid och banden och samhörigheten till Sverige försvann så småningom. Det blev inga fler historier berättade.



Jag spelade in medan jag skapade min sida. Välkomna in till YouTube och min egen lilla vrå av internet:





Januari månads Mood Board, tema och färgval såg ut så här:



Ni har väl inte missat att vi lördagen 9 mars kl 9:30 - 14:00 har en Art Daily Träff hos Skaparlusten i Sjöbo. Ni kan läsa mer om evenemanget i blogginlägget eller i evenemanget på Skaparlusten sida på Facebook.

Önskar er alla en härliga och kreativ ny månad!


/Marie


Material:
Art Daily grundset (album + inspirationskort+journal)
Hela serien med Art Daily
produkter har en egen flik i webbutiken
Mixed Media Papper Paint On i vitt och kraftfärgat (jag gjorde lösa sidor att skapa min sidor på)
Clear GessoDecoupage lim liten flaska 236 ml eller större flaska 473 ml
Silikonpensel 2"
Stämplar: bakgrundsstämplar. Stämpelset Carte Postal från Art Daily serien och Dream without Fear stämpelset
Foto från PhotoBooth - Art Daily serien 
Impasto Paint Budoir Pink  och Dusty Rose
Impasto finns också i många andra trevliga färger

Vit Gesso
Icing Paste Rose Gold och Frosty Pearl
Icing Paste finns i många fina färger
Stencil - Ornate Lace
Spatel
Stämpel plattform Tim Holtz/Tonic eller We Are Memorykeepers Precision Press


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar