måndag 20 maj 2019

Art Daily - Maj 2019. Inspirationskort nr 38.


Vi hade ju maj månads Art Daily träff i butiken i Sjöbo, Skåne. I mitt förra inlägg visade jag min art journalsida som jag skapade efter Art Dailys Mood Board och färgtema för maj månad, mintgrönt och  "Simple Pleasures"

Idag tänkte jag visa den sidan jag skapade efter inspirationskortet nr 38 (se nedan). Jag använde mig av färgtemat även för denna sidan.

In other words - record your story!


Äntligen! - jag fick nu tillfälle att använda förpackningar, tags och annat som jag sparar i en låda, bara för att "det-kan-vara-bra-att-ha-till-något"

Material som jag använde, förutom mina egna förpackningar och tags:


Art Journal XL 7 x 10 inch
Finnabairs Icing paste i grönt - Lucky Emerald och i Old Silver
Finnabairs Impasto akrylfärg i mint
Finnabairs lilla textstämpel - Gothic Book
Art Daily foto från blocket - Vintage photo
Finnabairs White Heavy Gesso
Finnabairs Impasto Snow White till splash och kanter.
Pensel att splasha med: Royal soft grip nr 4  eller Royal soft grip nr 2
Text från 7Dots Writing Block
Tim Holtz Big Dies Ornate Frame
Set Apters Baked Texture Mediterranean kit
Embossingdyna VersaMark
Tim Holtz värmefön
Jag jobbade på ett Non-stick crafts sheet från Carabelle Studio  som har undersida med "antiglid" behandlad (silicon) så den ligger stadigt på underlaget.

Nu väntar vi bara på juni månads utmaning i gruppen Art Daily Café på Facebook.

/ Marie




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar