lördag 4 maj 2019

Art Daily - Maj 2019

I maj månad ska vi, som tycker om att arbeta med projektet Art Daily, använda oss av ett vackert Mood Board och ett tema "Simple pleasures".

Mitt första projekt för maj månad "Because you're worth it!"



Mintgrönt - inte en färg jag brukar använda men väldigt vacker. När jag började söka igenom mina lådor efter lämpliga färger, spray m.m så kom jag fram till att det finns även många nyanser av mintgrönt. Det blev två spray från Lyndy's och en akrylfärg.

Min plan var att använda så mycket av mina rester och sparade saker jag kunde. Snäckorna på locket är från en kurs med Frank Garcia 2014, jag fick inte plats med dem på albumet men idag hittade jag en plats för dem.


Art Stones är verkligen trevliga, både naturella och när man sätter färg på dem.  Jag gillar också glasbubblor, som fick guldfärg på undersidan för lite mer "bling".

Rötterna som sticker upp är rester från en kurs med Marta/ Maremi Small Art i England för något år sedan.  Jag tänkte fylla den lilla flaskan med sand från Ystads vackra sandstrand men hittade inte min påse med sand - jag fyllde flaskan med Mini Art stones istället. 


På framsidan av min burk limmade jag en dekoration av lera Bright and light som är mjuk och någorlunda formbar även när den torkat. Jag använde en form från Finnabair/Prima.

Nöjd och belåten med att ha använt rester av lite olika slag, sparad burk och att jag använt en färg som jag inte brukar använda - visst är det "Simple pleasures"? 

 
Hur såg mitt projekt ut från början?


Önskar er alla en riktigt trevlig månad med massor av kreativitet!

/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar