söndag 12 maj 2019

Indi tag - Mixed media

En stor utmaning för mig är att använda Dylusions färger. Jag tycker ju väldigt mycket om vintage både i stil och färg och då är faktiskt Dylusions mustiga, klara färger en aning skrämmande.
Men .... jag tycker ju om utmaningar så det blev en tag som jag kallar min Indi-tag.



Jag började med en tag i chipboard. På denna använde jag en av mina favoritstenciler och Modeling Paste från Finnabair.
Dekorationer gjorda av lera och formar från diverse tillverkare, bla Prima.
Metalldekorationer.
Lite Art Stones, för jag kan bara inte låta bli, men viktigt att inte ta för mycket.
Gult, orange, cerise och turkos - det var färgerna jag valde att använda. Jag försökte få övergångarna mellan de olika färgerna så snygg som möjligt.
Sedan s.k torrborstning av vit Gesso tills jag var nöjd.
Avslutade med lite rosa bling och turkost glitter från Finnabair.

Dylusions färger känns inte så skrämmande längre .... kanske blir det fler projekt, vem vet.

Önskar er massor av kreativitet!

/Marie

Material:

Stencil Mini Rosetta från TCW
Modeling Paste
Formar till lera
Lera: Creative Paperclay
Lera: Funcrafts Bright and Light clay - FMM
Metalldekorationer
Bling
Glitter set Carribean Sea från Finnabair finns många andra set av glitter också
Dylusions färg
Art Stones Mini och Art Stones 
Vit Gesso





Inga kommentarer: