lördag 11 maj 2019

Kortskiss - Maj 2019

Nu är det bråda tider för alla kortmakare - student, bröllop, konfirmation och allt annat.  Ska kortet skickas med "snigelpost" eller ska man ge det i handen? Vilken stil? Manligt eller kvinnligt? Liksom april månads kortskiss är månadens kortskiss lätt att variera.

Min första tolkning av skissen blev ett "manligt" kort. Av samma skiss blev det fyra olika varianter: student, konfirmation, grattis och ett "bara-för-att-du-finns" typ.




















Till kortet använde jag mig av Maja Designs vackra papper i serien Denim & Friends. Till bakgrunden valde jag ett prickigt Paisly, för det är aldrig fel med prickar. Två remsor av mönsterpapper också från sammal serie. Jag valde sedan att ta ett "foto" från arket  Snapshots - Guys in jeans

Jag gjorde en remsa av cardstock till min text, slog två öljetter med min Crop-a-dile och trädde en snöre runt som jag fäste på baksidan av bakgrundspappret. Jag stämplade lite olika texter för att visa hur man kan variera. Texten "You're a Star" kommer från ett av mönsterpapperna.

Så här ser maj månads kortskiss ut:


Det går naturligtvis att vända och vrida på skissen, ta bort och lägga till, räta upp osv. Skissen är till för att inspirera när man kört fast, inte till att styra din kreativitet.

Om du gör något kort är du välkommen att visa det i vår grupp på Facebook Skaparlustens kreativa vänner, så att vi andra kan få lite inspiration.

Maj månad - snart är det skolavslutning och sommar! Men fram tills dess önskar jag er massor av kreativitet!

/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar