söndag 9 juni 2019

Memory - Art journal juni 2019

Eftersom vårt Mood Board för juni månad känns luftigt och lätt, tänkte jag använde Distress Oxide inks till min sida. Det finns många trevliga sätt att använda Oxiderna på, jag tänkte använda s.k smoshteknik .... en väldigt teknisk term.

Så här blev min sida Memory


Jag försökte verkligen att hålla sidan ljus och med mycket vita, tomma ytor. Jag ramade in sidan med ett snöre, jag gillar nämligen kollisionen med det ljuva och skira tillsammans med grövre material.


Vilken tur att man aldrig slänger någonting... en 3D dekoration med texten Memory passade både i färg och tema.

Hur gjord jag min sida? Smoshtekniken, hur fungerar den? Välkomna till YouTube för en video:



Så här ser juni månads Mood Board ut:


Material jag använde (med risk för att något är slutsålt):

Canson XL Mixed Media/art journa 7 x 10 inch
Finnabairs Clear GessoFinnabairs White Heavy Gesso
Finnabairs Silikonpensel 1" eller lite bredare 2"  
Distress Oxider
TCW stencil - Mini fantasy sphere
AALL & Create Border Stamp set #31
Splash pensel Royal Soft Grip 4 eller Eoyal Soft Grip 2
StazOn Midnight Blue
Textstämpel
Gel Printing Brayer - liten  eller Gel Printing Brayer - medium
Tim Holtz/Ranger värmefön
Tim Holtz/Ranger Texture Paste
Finnabairs Impaste Snow White eller annan vit akrylfärg



Om ni skapar något efter våra skisser och utmaningssteg så är ni mer än välkomna att fotografera och ladda upp i vår grupp på Facebook Skaparlustens kreativa vänner, allt för att inspirera och inspireras av varandra.



Önskar er alla en riktigt skön sommarmånad med mycket kreativitet i alla former!

/Marie



Inga kommentarer: