söndag 21 juli 2019

Bound by Love - en altrad lite burk

Jag fortsätter att altra mina små burkar med dagcreme/nattcreme från ett känt märke - "because you're worth it". Denna gången blev det i någon form av steampunk stil.
























Först målande jag hela burken med svart Gesso.
Därefter var det dags för dekorationer, man tar vad man har. Jag limmade några rester från utstansat, det man brukar kasta som skräp, men naturligtvis sparar jag på det.
En smal bit av spetsband.
Muttrar av lera liksom "nyckeln" på framsidan från en Finnabairs form.
När jag var nöjd blev det ett lager svart Gesso till. Jag försökte få burken rostig och smutsig med akrylfärg i olika bruna och röda toner, många olika lager, jag målade inte utan mer "duttade" dit  färgen. Väldigt tekniskt!
Hjärtat som egentligen är silverfärgat blev också rostigt -  fast "gammal kärlek rostar aldrig".
Till slut några metall kugghjul och en kedja.

Några närbilder på dekorationerna:




















Till slut ett litet samlingsfoto över mina burkar
























Hoppas att ni njuter av sommaren!

/ Marie


Material:

Svart Gesso från Finnabair
Spetsband
Finnabairs form med kugghjul och muttrar
Lera . Bright and Light clay - FMM
Akrylfärg i bruna och röda toner.
Metallkugghjul och en kedja. 

Inga kommentarer: