söndag 4 augusti 2019

Canvas i industriell stil - S som i ....

Vintage, Manligt, Shabby Chic, Steampunk, Clean & Simple etc och nu Industriell - stilarna är många och det är roligt att testa och kanske hitta sin favorit.

Nu har jag gjort rätt mycket rostigt och smutsigt, vilket jag verkligen gillar och njuter av när jag skapar. Dags att testa något snarlikt men ändå nytt - Industriellt.


Min tanke var först att altra en stor träbokstav men kände att det vore trevligt att ha min bokstav på någonting. En liten canvas 6x6 inch passade utmärkt.

Jag använde Tim Holtz fina 3D embossing folder till min bakgrund. Jag ville att det skulle se ut som metall och med nitar.

Jag gillar metall tillsammans med betong, så därför försökte jag efterlikna betong på min bokstav, allt med hjälp av akrylfärg i gråa och vita toner. Dekorationer och ståltråd. Muttrarna i hörnen på bokstaven är från Finnabairs formar till lera.




Så här såg i alla fall min bokstav ut från början:


Ni kanske undrar om det är någon mening bakom de olika bokstäverna? Ja, SASPC Open Studio på Facebook och bloggen heter SanDee & amelie's Steampunk challenges. En rolig grupp med utmaningar i steampunk/industriell och mixed media stil, valfritt hur.

Det här gav verkligen mersmak!

/ Marie

Material:
Stor träbokstav från Artemio, cirka 11 cm hög
Akrylfärg i svart och i olika grå och vita nyanser.
Tim Holtz Texture Fades Embossing Folder: Foundry 3D 
Dekorationer efter tycke och smak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar