söndag 18 augusti 2019

Moments eller ögonblick - Ny kortskiss och nytt kort

Augusti månads kortskiss är en klar favorit hos mig. Jag gillar att blanda papper och testa olika kombinationer av mönster och förhoppningsvis upptäcka hur bra t ex prickigt går med randigt.

Moments - Ögonblick


Skissen är utmärkt att använda till sina pappersrester. Därför är det svårt att säga mått på de olika bitarna.

Jag valde dock denna gången att använda väldigt fina papper från KaiserCraft nämligen kollektionen Pen & Ink collection.

Hur jag gjorde och hur jag tänkte kan ni se och höra om ni klickar er vidare till YouTube för idag blir det en liten video.


 Hur ser skissen ut, kanske ni undrar?


Välkomna att skapa och ladda upp foto i vår grupp på Facebook, Skaparlustens kreativa vänner, allt för att inspirera och inspireras av varandra. Här finns också ett album med våra tidigare kortskisser. 

Önskar som vanligt er massor av kreativitet!

/ Marie

Material:
Kortbas, min är 5 1/4 x 5 1/4 inch = 13,5 cm x 13,5 cm
Mönsterpapper från KaiserCraft:
Wallpaper från Pen & Ink collection
Linework från Pen & Ink collection
Journaled från Pen & Ink collection
Hela kollektionen Pen & Ink finns i en 12x12 pad
Distress ink pad från Tim Holtz: Gathered Twigs
Blomma från Finnabair: Alterable flowers (Art Basics)
"Bling"
Snöre av hampa / meterpris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar