söndag 22 september 2019

The best it yet to come! - Kortmakeri med september månads kortskiss

Att göra maskulina kort - det kan antingen vara hur roligt som eller så kan det vara en riktigt utmaning.

...the best is yet to come!























Till dagens kort har jag använt mig av mönsterpapper från 13@rts His & Hers kollektionen, som jag hade i min papperssamling.

Som dekoration har jag använt Tim Holtz 3D Impression folder Medallion, som både embossar och skär ut samtidigt. Lite kedjor och kugghjul är ju ett måste, tycker jag. En text, också från Tim Holtz, sen räcker det.


























Jag spelade in medan jag gjorde mitt kort, välkomna till YouTube:



Som inspiration till dagens kort använde jag en skiss som jag hittade på Pinterest, från äldre blogg som inte är aktiv längre: Viva La Verve card sketches
























Material: 
Kraftfärgad kortbas A6
Mönsterpapper från 13@rts His and Hers
Svart cardstock
Tim Holtz 3D Impresslits Medallion
Kugghjul och kedjor
Text stickers från Tim Holtz, men det finns olika att välja på och alla är lika bra.

Önskar er alla massor av kreativitet!

/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar