tisdag 24 november 2020

Best Friends - Soulmates! - Art journal

Oxider i både dynor och sprayflaskor - en favorit hos många. Jag har ärligt talat inte använt Oxiderna särskilt mycket  nu var det dags!

Best Friends - Soulmates!


Papper och tejp, stämplar och stenciler med modeling paste. I nästa steg sprayde jag med tre olika kulörer och försökte hålla sida så ljus som möjligt., och jag försökte också lämna tomma ytor, inte helt lätt. Jag tyckte mina "Best Friends" passade bra in på sidan.

Önskar er alla en trevlig höst!

/ Marie

Material:

A4 Paint-On Clairefontaine 
Vit och Clear Gesso efter tycke och smak: 
Heavy White Gesso från Finnabair 250 ml
White acrylic primer från 13arts 120 ml 
White acrylic primer från 13art 500 ml
Clear Gesso från Finnabair 250 ml
Clear Primer från 13arts 120 ml
Clear Primer från 13arts 500 ml
Bakgrundsstämplar
StazOn Jet Black eller annan vattenfast stämpeldyna
Modeling paste
Stencil Circle 9 från StencilGirl
Distress Spray från Tim Holtz - en hel avdelning i webbutiken att frossa i.

Inga kommentarer: