söndag 6 oktober 2019

The Beauty of Fall - Art Journal Oktober 2019

Ny månad betyder ny art journal träff hos Skaparlusten i Sjöbo, Skåne. Ett vackert Mood Board att inspireras av, i klassiska höstfärger såsom grönt, brunt och orange. Skapa din sida efter sju steg. Mer info längre ner i inlägget.

The Beauty of Fall


Som vanligt spelade jag in medan jag skapade min sida. I videon förklarar jag varför jag gör vissa saker och använder vissa material. Välkomna för nu är det höst:



Oktober månads Mood Board


Stegen för att skapa sidan:

Tema: Höst

Starta med Clear eller Vit Gesso på din sida.

1. Modeling paste + stencil
2. Spray i olika toner, låt det gärna rinna över sidan
3. Stämpla lite här och var med bakgrundsstämplar
4. En eller flera focal points.
5. Band, spets, snöre, tråd eller annat "tyg" någonstans på din sida.
6. Ord, fras eller citat
7. FRIKORT

Steg, skisser och Mood Boards hittar du i ett album i gruppen Skaparlustens kreativa vänner på Facebook, där du också kan ladda upp dina foto på dina projekt för att inspirera oss andra.

Hoppas oktober månad bjuder på vacker väder över hela vårt avlånga land!

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar