söndag 13 oktober 2019

Timekeeper - ett maskulint steampunk kort

Det blev ett kort till med oktober månads kortskiss (se bild längre ner). Mitt första kort var i Shabby Chic stil, denna gången blev det maskulin steampunk stil.

Timekeeper


När jag tittade man mina gömmor hittade jag ett papper från Marion Smith som hette just Timekeeper. De passade verkligen bra till mitt bakgrundspapper från serien The Archivist designat av Frank Garcia för Prima. Sedan lite pappersremsor från mina sparade "skatter". Eftersom det skulle vara steampunk så blev det lite metalldekorationer. Klockan passade verkligen bra in i namnet på pappret - Timekeeper.

Hur gjorde jag? Välkomna till YouTube för en liten video:




Tycker man om steampunk och dessutom gillar utmaningar finns det en trevlig grupp på Facebook - SASPC Open Studio med tillhörande utmaningsblogg SanDee & Amelie's Steampunk challenges

Så här ser oktober månads kortskiss från Swirlydoos/Scrapbook.com/Pinterest ut:



Mitt första kort med skissen i Shabby Chic stil


 

Önskar er alla en härlig höst med massor av kreativitet!

/ Marie

Material:
The Archivist design Frank Garcia för Prima - Le collectionneurMetalldekorationer
Bokbindarlim
Dubbelhäftande tejp 6 mm eller dubbelhäftande tejp 9 mm
Snöre
Öljetter
Crop-a-Dile, tyvärr slutsåld för tillfället
Skärmaskin från Fiskars art.nr 4153  - jag har genom åren testat många skärmaskiner, denna fyller de flesta kraven.
Kortbas färdig eller "hemmagjord" av cardstock.


Inga kommentarer: