torsdag 21 november 2019

Courage, Journey & Inspire - Art Journal träff november 2019

Art Journal träff hos Skaparlusten i Sjöbo - det är alltid en härlig, kreativ och trevlig upplevelse. Denna gången inspirerades vi av månadens Mood Board som går i blått och rost.  Min plan var att få min sida att likna riktig rost med mycket struktur och olika toner av brunt, rött, blått.

Courage, Journey & Inspire


Min struktur skapade jag med hjälp av Gesso och Modeling Paste med lite "grus" i sig. Jag tog sedan många olika akrylfärger i många lager för att få fram känslan av rostigt och gammalt.
Lite återvinning blev det också,  under mina fjärilar finns nämligen bitar av en våtservett som jag använde vid ett annat projekt. Jag lät det torka och den blev hur fin som helst. Mot det grova och rostiga tyckte jag 13@rts fjärilar passade bra. Avslutningsvis blev texter från Finnbair.

Hoppas november har varit kreativ och trevlig!

/ Marie




Inga kommentarer: