fredag 27 december 2019

Ljus och gnistrande vinterdag - Art Daily december 2019

December månads Mood Board från Art Daily Café har temat "Lights and sparkles" och färgen är silver. Det får mig att tänka på en gnistrande vit vinterdag, när allting är så där perfekt - vilket tyvärr nästan aldrig händer i Skåne. Man får helt enkelt skapa ett eget "Ljust och gnistrande" vinterlandskap.


"Bright and sparkle winter day"


Jag gjorde min LO i storleken som ett A4. Det som har avhållit mig från att göra LO tidigare är nämligen just storleken som vanligtvis är 30 cm x 30 cm eller i inch 12 x 12. Det är betydligt lättare att hitta både album, plastfickor och ramar till A4 storlek.

Vill ni se hur jag skapade min alldeles egna gnistrande vinterdag? Välkomna till YouTube så visar jag er:



Hoppas ni har det lugnt och skönt i helgerna!

/Marie

Material (med risk för att något är slut):

A4 Paint On från Clairefontaine
7 Dots mönsterpapper- Cotton Candy Dreams
Stencil Tapestry från Finnabair
Icing Paste - Old Silver
Grit Paste från Ranger
Vellum - vitt
Bild från Pion Design "From Grandma´s attic - Warm Clothes"
Snip Art - Snöflingor
White Embossing powder från Ranger
Dawn Bibby / Craft Buddy dies:
Kvistar - Fantasy Fern Die set
Poinsettia dies (slut)
Micro Beads - Silver från Finnabair
Övriga dekorationer från mina gömmor
Vit ram från Ikea som passar till A4 storlek.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar