torsdag 26 december 2019

Steampunk Winter Challenge

Tema med steampunk är alltid roligt. Tema med vinter är också roligt. Men hur kombinerar man ihop dessa två?

Så här blev det:


Jag har gjort tags i genomskinligt material och tycker att det är en härlig utmaning att försöka få även baksidan snygg. Tänkte att det var en trevlig idé. Längre ner i inlägget kan ni se mina tidigare tags jag gjort.

Hur gjorde jag och vad använde jag?
Jag började med en bit papper från mina rester.
Stansade ut snöflingor med Tim Holtz fina Thinlits och distressade dem med Gathered Twigs. Sedan embossade jag dem med Clear embossingpulver.
Små kugghjul av cardstock utstansade med en annan Thinlits från Tim, kugghjulen fick ett lager Rich Copper vax från Finnabair på sig.

Jag har även börjat spara på använda våtservetter, om de har fina färger på sig förstås. Jag hittade en i blått, brunt och guld och stansade ut motivet med en dies från Kaiser Kraft "Vintage Keys" . Som dekoration en metallnyckel och metallblomma.
Lite snö med modeling paste som ett vintrigt täcke, och naturligtvis lite splash för det snöar även i steampunk vintrar.

Jag har tidigare berättat om SAPSC Open Studio på Facebook, en grupp med utmaningar i stilarna steampunk, industriellt, maskulint och liknande. De har också en blogg, Sandee & amelie's Steampunkchallenges där du kan läsa mer om utmaningarna.

Några av mina tidigare tags:





Önskar er alla ett härligt avslut på 2019.

/ Marie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar