måndag 17 februari 2020

#29faces - Nr 12/29 - Allow your soul to grow

Ansikte nr 12/29 i utmaningen #29faces. Jag fortsätter med akrylfärg men till dagens ansikte har jag även använt alkoholbaserade markers/tuschpennor ex Pitt Artist Pens från Faber-Castell

Allow your soul to grow - It's up to yourself!



Hur gjorde jag och vad använde jag? - både teknik och material ungefär som för mina andra ansikten i utmaningen.

  • Jag använde Paint On á Grain (orange)
  • Bitar av en servett och bokpapper i bakgrunden. Till det använde jag Aleenes Decoupage lim. 
  • Akrylfärger och vit Gesso till bakgrunden. 
  • Stämplade men bakgrundsstämplar  
  • Jag ritade mitt ansikte men en charcoal "light" penna och fyllde sedan i med en vattenfast tunn tuschpenna. Torkade sedan bort charcoalstrecken med våtservett och hushållspapper.
  • Jag grundade mitt ansikte med ett tunt lager vit gesso, så tunt att jag fortfarande såg ansiktets svarta linjer.
  • Sedan började arbetet med att måla mitt ansikte, många lager i olika toner av akrylfärg och mycket försök till "blending" av de olika lagren. Målade även håret i grön akrylfärg
  • Efter arkylfärgerna tog jag mina markers och fyllde i skuggorna mer, förstärkte färgen på håret Doodlade med en vit gelpenna, en liten Sharpie går också bra.
  • Ord stickers från 13@rts - Small Messages designade av Maremi's Small Art
Ni hittar gruppen #29faces på Facebook. På Instagram använder vi #29faces och #29faces2020.
Det går även bra att ladda upp i Skaparlustens kreativa vänner på Facebook - allt för att inspirera varandra.

Önskar er alla massor av kreativitet!

/ Marie





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar