torsdag 20 februari 2020

#29faces - Nr 18 och 19/29 - Good friends don't let you do stupid things ... alone!

Idag blir det två ansikten, eller om man ska vara riktigt noga två halva ansikten. Vänner i vått och torrt.

Good friends don't let you do stupid things ... alone!


Hur gjorde jag och vad använde jag? - både teknik och material ungefär som för mina andra ansikten i utmaningen.

  • Jag använde Paint On A5 (orange)
  • Jag limmade ner mönsterpapper i bitar på hela sidan och då Aleenes Decoupage lim, ett lager under och ett lager ovanpå. 
  • Jag ritade mina ansikten med en charcoal penna, fyllde sedan i linjerna med vattenfast tuschpenna och torkade bort charcoal linjerna med en våtservett
  • Jag grundade mitt ansikte med ett tunt lager vit gesso blandat med en ljus hudfärgad akrylfärg, så tunt att jag fortfarande såg ansiktets svarta linjer.
  • Sedan började arbetet med att måla mitt ansikte, många lager i olika toner av akrylfärg och mycket försök till "blending" av de olika lagren.
  • Använde också Faber-Castells Pitt Artist pens i setet Skin tones för lite extra skuggning och highlights.
  • Texten är från 7Dots Verano Axzul
Ni hittar gruppen #29faces på Facebook. På Instagram använder vi #29faces och #29faces2020.
Det går även bra att ladda upp i Skaparlustens kreativa vänner på Facebook - allt för att inspirera varandra.

Önskar er alla massor av kreativitet!

/ Marie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar