torsdag 27 februari 2020

#29faces - Utmaningen avklarad!

Jag har varit med i utmaningen #29faces ett par år nu. Det började med en utmaning i februari men har fortsatt så att nu har vi utmaningen i september också. Som vanligt med utmaningar så ska man inte jämföra sig med andra, och det är nog det svåraste.

Har jag lärt mig något? Massor .... jag har äntligen knäckt gåtan med att använda akrylfärger till ansikten. Jag har försökt mig på profiler i olika varianter och med varierande resultat. Jag har också kommit fram till att A5 är en bra storlek för mig att jobba på och att jobba med lösa papper istället för i en journal.

Så här ser mina ansikten ut för februari 2020


Mina planer för september månads utmaning är:
  • Fortsätta jobba med akrylfärger men denna gången försöka få övergångarna mellan lagren lite mer "skarpa". Vilket nog betyder att jag inte ska vara så försiktigt med penseln. 
  • Fortsätta med att rita ansikten i profil, helprofiler och 3/4 profil. 
  • Försöka få lite olika uttryck i ansiktena: glädje, sorg, ilska, förvåning osv. 
  • Verkligen jobba på att rita av riktiga människor och få till en viss likhet med förlagan. 
 Önskar er massor av kreativitet!

/ Marie





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar