söndag 2 februari 2020

Stay Strong - Traveler's Notebook / Art journal

Nytt år och en ny journal för mina s.k Mid Mini-Missions i gruppen Mission Inspiration på Facebook. Min journal ska fyllas med tolkningar av den utmaning vi får i mitten av varje månad i gruppen.

Stay Strong!


Jag använde en av mina favorit dies från Sizzix - Traveler Journal från Eileen Hull. Gillar hur man lätt kan få ihop en journal i en storlek som man kan göra mycket med. Eftersom den har måtten som en "riktigt" Midori/Traveler's Notebook kan man komplettera med annat som finns på marknaden, eller göra själv naturligtvis.

Hur jag gjorde min journal och vad jag använde för material ser ni om ni klickar er vidare till YouTube:



Material jag använt: 
Sizzix - Traveler Journal XL från Eileen Hull
Chipboard - kraftfärgad
Mixed Media papper / Akvarell papper av något slag
Tim Holtz stencil
Tim Holtz distress inks
Tim Holtz Paper dolls
Tim Holtz Journaling card - Ideaology Ephemera pack
Tim Holtz Wild flower Thinlits dies
Tim Holtz text - Small talk stickers
Wellpapp 

Önskar er alla en härligt ny månad!

/ Marie


1 kommentar:

  1. Tack för inspirationen, dina instruktionsfilmer är såå bra! Min man som jag delar pysselrum med och som ”tvingas” lyssna ibland saknar Sigge.
    Eva

    SvaraRadera