fredag 6 mars 2020

Art Journal i Strängnäs Februari/mars 2020 - fortsättning ...

Jag berättade om våra lapparna med steg till en art journalsida i förra blogginlägget. Som jag skrev då var det ett antal lappar kvar i skålen efter första sida. Idag är det dags för sex nya lappar och hur jag tolkade utmaningen.

Sida 2



Stegen och hur jag tolkade dem:

Börja med Gesso på sidan
1. Stenciler, 2 stycken
Jag valde en stencil med Harlequinrutor från Tim Holtz och använde svart akrylfärg med svamp. Tim Holtz stencil kan vara svår att få tag på men Stamperia har också en stencil med Harlequinrutor. 
Min andra stencil blev också en från Stamperia Watches & Numbersoch då tillsammans med Texture paste från Ranger.
2.Washi tapeJag har några washi tape men använder de nästan bara när jag är tvungen. Tre små bitar svart washitape med text på. För er som gillar washi tape finns mycket att välja på hos Skaparlusten
3. Snöre
Jag klippte till 4 bitar snöre och limmade som en ram runt min sida.
4. Te eller kaffe
Kaffe i en sprayflaska som jag brukar använda till sånt här. Tydligen var där lite Perfect Pearl kvar i flaskan som gjorde att det blev en aning skimmer.
5. Frikort
Jag använde vax från Finnabar i grönt och guld för att framhäva motivet från min andra stencil.  Jag använde Tim Holtz nya stämpelset med textremsor, stämplade med svart StazOn på vitt mixed media papper och klippte till.
Jag försökte stämpla med en liten textstämpel här och var, gick inte så bra.  
6. Splash i färg (ej vit eller svart). 
Splash med en solfjäderpensel och Acrylic Paint SPARKS Ginger Magic 

Det är en härlig doft av kaffe runt min sida!

Det finns fortfarande några lappar kvar - så välkomna tillbaka för fler sidor.

/ Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar