fredag 13 mars 2020

Art journalträff med Skaparlusten i gruppen på Facebook - sida 2

Som jag skrev i förra inlägget blev det en lite annorlunda art journalträff i onsdags. Denna gången höll vi den via nätet och i gruppen Skaparlustens kreativa vänner på Facebook där också man kan hitta steg och skisser till våra sidor.

Sida nr 2

The Journey is the destination!


En sida i en helt annan stil än min första sida. Jag använde akrylfärger denna gången.
Vi fick sex steg men fick göra dem i vilken ordning vi ville.

Så här blev min ordning på stegen:
1. Tejp, där jag använde många olika sorters tejp
2. Stämplar
3 Akrylfärg
4. Gesso, vit gesso som jag rollade på med en liten roller. 
5. Stencil från Stamperia Clocks & Numbers tillsammans med Texture paste från Ranger.
6. Focal Point. Denna gången fick en herre från Tim Holtz  Paperdolls äran att vara i blickfång.Tags och Journal card från Tim Holtz som bakgrund.
7. Frikort, lite skugga och lite distress Walnut Stain på texture pasten, och sen naturligtvis en ram. Textremsor också från Tim Holtz. Finns många att välja på. 

Ett tag kändes sida rätt så hopplös men till slut blev jag ändå rätt nöjd.

Önskar er massor av kreativitet!

/ Marie

Inga kommentarer: