söndag 15 mars 2020

Believe in Yourself - Art Journal mars 2020

Är det lika lätt att skapa i färger man inte gillar  speciellt mycket? Nja ..... inte lika lätt men kan vara en nyttig utmaning och vem vet kanske får man ny favoritkombination.

Ett Mood Board i mörkgrönt tillsammans med guld och vinrött, en aning rosa. Steg i valfri ordning och massor av tejp - blev det en sida till slut.

Believe in Yourself!



Texten på sidan passar väldigt bra, det kändes lite hopplöst ibland men allting fixar sig med cirklar ..... Hur jag gjorde min sida kan ni se om ni klickar er vidare in på YouTube, välkomna!





Valfri ordning på stegen: 
  • Tejp av olika sorter på sidan (målartejp, sårtejp, washitejp osv.) Du behöver inte täcka hela sidan. 
  • Stämplar - gärna några olika
  • Stencil + paste av något slag ex modeling paste, icing paste, texture paste osv.
  • Spray och/eller arkylfärg enl Mood Board
  • Gesso - vit eller clear
  • Frikort
  • Focal Point ex bild, text eller annat 

Mars månads Mood Board:


 
Material jag använt

PaintOn A4 (som jag sedan skär till den storlek jag vill ha)
Vit Gesso, ex White Heavy Gesso från Finnabair eller 13 arts White Gesso
Clear Gesso från Finnabair
Penselset från Finnabair
Värmefön från Ranger/Tim Holtz
Masking tape
Washitape
StazOn Svart
Refill till StazOn dyna Jet Black
Stämplar ex bakgrundsstämplar från Finnabair
Modeling Paste från Finnabair
AALL & Create stencil #39
Guldglitter, ex från Finnabair
Tim Holtz Metallic stickers
Vattenpensel från Altenew
Vit Gelpenna
Svart Gelpenna
Spray och akrylfärger

Önskar er alla en trevlig och kreativ månad!

/ Marie



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar