tisdag 10 mars 2020

Fjärilar och Art Journal - framsida nr 1

Om man har art journals, några stycken, men ingen av dem har fin framsida, då är det dags att ta tag i det. En kombination som aldrig kan bli fel är fjärilar på en art journal sida.

Art


Min utmaning till mig själv:
Platta framsidor: jag vill att mina framsidor ska vara platta eftersom jag vill kunna bläddra och arbeta i mina journals.
Använd rester: jag är säkert inte ensam om att spara rester av papper, servetter m.m. Dag att gräva djupt i mina högar.

Hur gjorde jag och vad använde jag?
  • När jag spelar in video när jag gör art journalsidor, gillar jag att jobba med lösa papper, som jag sedan sätter in i ett svart album, typ fotoalbum.
  • Rivna bitar av mönsterpapper, boksidor i någorlunda neutrala färger. Jag använde decoupage lim från Aleens, ett lager under och ett lager ovanpå.
  • Vit Gesso från Finnabair med en liten roller från Dylusions/Ranger, lite här och var tills jag var nöjd.
  • Fortsätter med att rolla färg, Burnt Sienna från Finnabair Liquid acrylics
  • Vit Gesso på ett område där jag ville ha min fjäril, som kommer från en servett.
  • Mycket decoupagelim där jag ville ha min fjäril, och även ett lager ovanpå fjärilen med försiktigt. 
  • Jag stämplade ART, ett gammalt stämpelset, jag använde StazOn Jet Black på en bit servett, ett av de vita lagren. 
  • Limmade ner ART på sidan.
Detta var den första art journal framsidan av några stycken....

Har ni "nakna" framsidor? Blev ni inspirerade att ta tag i era framsidor? Vi behöver alla inspiration så ta ett foto på era framsidor och ladda upp i gruppen Skaparlustens kreativa vänner på Facebook.

Önskar er alla massor av kreativitet!

/ Marie




Inga kommentarer: