tisdag 31 mars 2020

Own Your Dreams, Shine like the stars!

När man är igång med att skapa en art journalsida brukar man behöver ett papper lite vid sidan om, att stryka av penseln mot, att rolla bort färg från rollern osv. Ibland kan det bli riktigt fina bakgrunder av just sådana papper!

Own Your Dreams, Shine like the stars!


Mitt papper är ett helt vanligt kopieringspapper, absolut inget märkvärdigt.
  1. Efter att jag skurit ner det till rätt storlek använde jag en stencil från  13@rts med ord kors och tvärs, jag använde en grön vattenfast stämpeldyna och ett s.k distress/blendingverktyg. 
  2. En stencil med cirklar från AALL& Create #39 tillsammans med Modeling paste från Finnabair. Jag strödde lite guldglitter i den våta modeling pasten.
  3. Skuggor och highlights med svart och vit penna. 
  4. Lite s.k splash/stänk med vit akrylfärg+vatten och en solfjäderpensel.  
  5. Till sist textremsor som jag stämplade med Tim Holtz fina stämpelset - Tiny Text och använde då svart StazOn.
Önskar er god hälsa och massor med kreativitet!

/ Marie

#stayhomeandcreateart #keepcalmandcreateart #coronatider

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar