fredag 10 april 2020

Authentique - Steampunk lady ... in black

Ännu en onsdag, 8 april, då vi "träffades" i gruppen Skaparlustens kreativa vänner och hade en trevlig eftermiddag och kväll tillsammans. Denna gången skapade vi vår första sida efter en av våra äldre skisser och med färgtema "Från vitt till svart".

Authentique - Steampunk lady ... in black

På facebook finns en annan trevlig grupp SASPC Open Studio med tillhörande blogg SanDee & amelie's Steampunk Challenges. Jag tycker att min "lady in black" är en riktigt sofistikerad Steampunk lady ... eller vad tycker ni? 

Jag spelade in med jag gjorde min sida - välkomna till YouTube:


Jag nämnde ju att jag använt skiss och färgtema tidigare ... men det får bli i ett annat inlägg, välkomna tillbaka.

/ Marie

Material:
XL Canson Mixed Media 7x10 journal
Stencil TCW Mini Rosetta
Texture Paste från Ranger eller annan modeling paste ex Finnabairs
Tim Holtz Thinlits Gears
La Blanche stämpel
Glitter
13@rts Silver Hologram glitter
Paljetter
Stämplar

#stayhomeandcreateart #keepcalmandcreateart #coronatider




Inga kommentarer: