tisdag 19 maj 2020

Place in time - Art Journal med Skaparlustens kreativa vänner

Vintage - en härlig stil som också var temat för vår första sida under Art Journalträffen i gruppen Skaparlustens kreativa vänner i onsdag. Stilen är lite stram, lite maskulin med härligt färgtema i neutrala toner med inslag av andra färger. Med temat  i tankarna tog jag mig an stegen.

Place in time


Stegen var en aning "konstiga" men helt klart roliga att jobba med. Hur gjorde jag? Välkomna till YouTube för idag är det filmtajm:





Material jag använde, som ni också kan se i videon:

Paint On A4 Multi Technique papper, kraftfärg
Akrylfärg de jag använde är lite mer flytande ex Finnabairs Liquid acrylic eller Dina Wakley acrylics
Roller / Brayer
Gesso, svart och vit
Äldre stencil från Prima
StazOn, Jet black
Tim Holtz, Paper dolls
Tim Holtz Journaling cards Idea-Ology Ephemera
Pennor
Gelli Roll Pen, vit

Hoppas alla mår bra!

/ Marie





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar