söndag 9 augusti 2020

Art Journal med en Gelli Plate - Free to Fly

Jag har börjat så smått att testa Gelli Plate, Gel press och alla andra namn som finns på samma teknik. Jag arbetar i alla fall på en Gelli Arts från Jane Davenport, ungefär stor som ett A4, känner att det är en bra storlek, för mig i alla fall.

Free to Fly!


Inte helt lätt att tänka "baklänges" när man använde en Gelli Plate, men för att göra det lite lättare så valde jag en färgkombination som jag vet alltid blir bra, turkosblått med brunt eller rättare sagt Phthalo Turquoise och Burnt Sienna. En fin stencil från StencilGirls - La Fazio. Jag använde också Finnabairs stencil - Manuscript. tillsammans med modeling paste. Texten är från Tim Holtz Metallic Stickers - Quotations

Hur jag gjorde och vad jag använde mer kan ni se om ni klickar er vidare till YouTube, välkomna:



Önskar er alla massor av kreativitet!

/ Marie


Inga kommentarer: