fredag 11 september 2020

Find joy in the ordinary! Gelliprinting & Image Transfer

Bildöverföring eller Image Transfer är en teknik som är lite knepig, tycker jag och jag gör det inte så ofta. Nu var jag dock "tvungen" för det var en del utmaningen. 

Find joy in the ordinary 

Jag skapade min bakgrund med s.k gelliprinting och min gelplatta från Jane Davenports & Gelli Arts. Det är alltid lika spännande att se hur det blir när man använder denna. 
På en bit bokpapper gjorde jag en bildöverföring av två öl glas. Det man får tänka på när man väljer bild till bildöverföringstekniken är att den blir spegelvänd. För min del gör det inte så mycket att texten är spegelvänd, i alla fall inte på den här sidan. 

Hoppas alla mår bra!

Marie

#keepcalmandcreateart #coronatimes #coronatider

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar