onsdag 23 september 2020

Painted Silence - Art journal/Mixed media

Under en av våra Art Journalträffar i gruppen Skaparlustens kreativa vänner hade vi en utmaning med temat "Gör om en sida du inte är nöjd med". Det blev till att leta bland sparade, ogillade projekt. Min tanke var ... ljuset i tunneln eller något liknande men när jag sedan hittade 13@rts fina text så blev det istället 

Painted Silence

Det var inte så många steg att följa, men kluriga: Använd kritor, skriv oläslig text, torka bort färg genom stencil med en våtservett och Focal Point. Vi skulle också fotografera "före och efter"

Det var ett tag sedan jag använde mina Neocolor II och jag hade glömt hur mycket jag tycker om dom, så nu får de faktiskt vara framme ett tag.

Hoppas alla mår bra!

Marie

#keepcalmandcreateart #coronatimes #coronatider

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar