lördag 24 oktober 2020

Lost & Found - kortmakeri med papper från Tim Holtz

Det är inte ofta jag använder mina papper från Tim Holtz. Det är absolut inte så att jag inte tycker om dom, jag tycker de är alldeles för fina för att användas - känns det kanske igen?

Jag håller på med ett annat projekt, ett File Folder album, och då har det blivit en del pappersrester som jag använde till dagens kort. 

Materialet är alltså:
Papper från Paper Stack Lost & Found från Tim Holtz. Sen plockade jag fram lite olika dies från Tim/Sizzix: Big Dies Tag & Bookplate och Thinlits Gearhead. Två av mina absoluta favoriter.
Lite annat som jag också plockade fram var en dies från Kaisercraft, kugghjul i äkta metall, en liten nyckel också den i metall. Avslutade med min underbara lilla hörnstans från EK. 

Hur fick jag ihop mitt kort? Välkomna till YouTube: 


Jag använda mig av samma kortskiss som när jag gjorde mitt kort till Vera, designed av Karan Geber Candabilities #121

Videon där jag gör kortet till Vera hittar ni här.

Hoppas alla mår bra!

Marie

#keepcalmandcreateart #stayhomeandcreateart #coronatimes #coronatider




 

Inga kommentarer: