lördag 14 november 2020

Kortmakeri - Vintage stil

Var kommer alla pappersrester ifrån? ... och de blir bara fler och fler. Dags att ta tag i det och göra kort. 

 

Jag gillar verkligen att göra den här stilen på kort, vintage åt det maskulina hållet men även med blommor och blad. 

Mina pappersrester kommer bl a från Prima, då deras kollektioner var lite mer bruna och maskulina. Baksidan på ett julpapper från La Blanche. 7 Dots Writers Block är också en trevlig kollektion. Sen tror jag att det var något från Kaisercraft också. Eftersom det är små bitar så vet jag ofta inte var de kommer ifrån. 

Välkomna till YouTube så kan ni se när korten på lite närmare håll och också när jag gör ett av dem ... vilket av dem kanske ni undrar? 


Hoppas alla mår bra och kämpar på!

Marie

#keepcalmandcreateart #stayhomeandcreateart #coronatimes #coronatider

 

Inga kommentarer: