söndag 13 december 2020

Ett kort i maskulin, vintage stil - December månads kortskiss

Att utmana sig själv på ett lagom klurigt sätt, tycker jag är roligt. Gillar man att göra kort så är en kortskiss just precis rätt utmaning. 

Special!

Ett maskulint kort i vintage stil - finns inte mycket som slår detta, tycker jag. Trevligt att titta på och jätteroligt att göra. 

Tim Holtz Paper Dolls är verkligen härliga att jobba med, lite kugghjul och fina embossingpulver från både WOW och Reprint, samt lite annat som jag visar i videon.

Hur skapade jag mitt kort? Välkomna till YouTube så kan vi väl göra ett kort tillsammans:



Så här såg kortskissen ut, från Kimberly Figures 2012 som jag hittade på Pinterest. Som ni ser bytte jag ut snöflingorna mot kugghjul.

Hoppas alla kämpar på!

Marie

#keepcalmandcreateart #stayhomeandcreateart #coronatimes #coronatider

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar