lördag 5 december 2020

Rise above - Adventure awaits. Art journal med akvarellfärger och lite annat

Dags att plocka fram akvarellfärger - för det var den tekniken vi skulle använda i Art Daily Cafés utmaning för november månad - se bild längre ner i inlägget. När tillfälle ges, tar man chansen?

Rise above - Adventure awaits!


Jag använde mest tekniken vått-i-vått dvs man blöter ner sitt papper med vatten och sen låter men akvarellfärgen sprida sig i vattnet. Jag använde både Altenew och 13@rts akvarellfärger samt vackra metalliska akvarellfärger från Gansai Tambi.

Det slutade med att sida blev lite mer mixed media för jag använde embossingpulver, stämplar, Posca penna och Tim Holtz fina Metallic Stickers Quotations.

Välkomna till YouTube så ser ni hur jag skapade min sida. 



Så här såg utmaningen ut med teknik Akvarellfärg och tema Inner Dreams och allt detta i en vacker färg, Teal.


Hoppas alla mår bra och kämpar på!

Marie

#keepcalmandcreateart #stayhomeandcreateart #coronatimes #coronatider



 

Inga kommentarer: