lördag 2 januari 2021

Creativity - Kortmakeri

Under årets sista Art journalträff i gruppen Skaparlusten kreativa vänner på Facebook fick vi ett tema "Tags", och några steg, precis som vi brukar få. Denna gången gjorde jag inte en sida i min art journal utan ett kort. 

Creativity - 2021!

På ett bit papper från en gammal bok skapade jag en bakgrund med Fluid akrylfärger i turkos och rost, använde min lilla brayer från Ranger till detta, jag gillar resultatet. Sedan använde jag Texture paste från Tim Holtz tillsammans med en äldre stencil från TCW - Be in Love. Lite splash med Art Metal i guld och sen kände jag att bakgrunden var klar.

Nu till mina tags. Två väldigt gamla stämplar, den med penslarna är en stämpel monterad på träkloss från Tim Holz. Creativitystämpeln är nog också från Tim Holtz, tycker att jag känner igen fonten. Avslutade med att stämpla 2021 och pyttelite washitejp.

Jag limmade ner allt på en svart kortbas från KaiserCraft.

Det gick alltså att göra ett kort, men kan vara lite svårt att få allt att synas på en så lite yta som ett kort.

Hoppas alla mår bra och att ni känner att 2021 blir ett bättre år!

Marie

#keepcalmandcreateart #keepcalmandcreateart #coronatimes #coronatider



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar